Téma: študium

7.8.2007 |  prosimnapiste

zaujimalo by ma kde sa da studovat architektura alebo interierovy dizajn a ci je to tazke,,, tak isto z coho mam maturovat a z coho su primacky,,, este aj ake predmety sa presne studuju ,, a ze kolko priblizne sa da v tejto progesii asi zarobit,,, dakujem za vsetky odpovede :)))

::Pridať diskusný príspevok::

Dátum: 18.8.2007
Od: cash
Predmet: RE: študium
stavbyveduci dostava 30

http://www.naseplaty.sk/prehlad-platov/stavebnictvo.html

to je zhruba tolko co zarobi murar....takze viva la vysokoskolske vzdelanie

cca 25 000

Od: psychozof
ahoj, architektura sa da studovat vsde, osobne by som ti odporucil dat si prihlasky do zahranicia (napr UK) ak ovladas jazyk. alebo si daj rok pauzu a vyber sa niekam kde sa ten jazyk naucis.

pretoze osobne si myslim ze architektury Ba,Ke a Praha nestoja za vela. jednoducho ta skola je len o prezencii, musis to tam tupo navstevovat, ale vsetko sa musis ucit sam vo svojom volnom case, tam sa nikto nestara nejakym sposobom ta rozvijat. je to neosobne a stadovite, a tak skola podla mojho nazoru vyzerat nema. mal som moznost 2x studovat v zahranici a poviem ti, je to uplne o inom (pristup,podmienky,styl studia, pedagogovia)a som rad ze som dostudoval v zahranici. posunulo ma to uplne inam. ked mas poriadnu skolu, mas cas vo volnom case prehlbovat to co ta zaujima.... neboj sa zahranicnych skol, kto to skusi, ma obrovske sance sa tam dostat. kto nie.... ;)

ale ak chces ist u nas na FASTU tak maturitu si urob z jazyka, matiky (prvy rok ju budes potrebovat), ak mate tak deskriptivu alebo nejake umenie. ak nie tak je to v podstate jedno. a odporucim prihlas sa na pripravne kurzy na FASTU. kurzy kreslenia mi faaaaakt pomohli a aj desku si pochvalovali ti co chodili (ja som ju mal v skole) a potom si pozeraj, listuj, najznamejsich SK architektov vsetkych cias ;),svetovych, prvky umelecych slohov, nema zmysel sa to ucit, toho su kvanta, takze si citaj, ziskaj prehlad.